تضمین خروجی رنگ افست
تضمین خروجی رنگی دقیق مسئلهای قدیمی است که بعضا پیشرفت فناوریهای مختلف به تصحیح آن کمک کرده و در بعضی موارد هم مشکل را دوچندان نموده است. خروجی رنگی دقیق چنان در موفقیت محصولات تبلیغاتی چاپی ضرورت بالایی دارد که میتواند به ترویج و تبلیغ موثر کالای شما کمک شایانی نماید. نکات زیر به تضمین خروجی رنگی دقیق برای کارهای طراحی چاپی بعدیتان کمک خوبی خواهد کرد، بهطوری که طراحیتان را میتوانید بههمان خوبی که در نمایشگر رایانهتان میبینید، روی کاغذ هم چاپ کنید.
درجهبندی نمایشگر
درجهبندی صحیح نمایشگر یکی از سودمندترین ابزارهای برای تضمین کپی یا خروجی رنگی دقیق است. درجهبندی نمایشگرتان اساسا به شما کمک میکند تا رنگهای روی نمایشگر را با نسخهی چاپی هماهنگ کنید. با این کار میتوانید با کنار گذشتن نمونهگیری چاپی و تصحیحات، در زمان و پول خود صرفهجویی کنید. صدها راهنمای مصور آنلاین وجود دارد که این کار را مرحله به مرحله به شما آموزش میدهند. و می توانید از طریق تنظیمات ویندوز مانیتور خود را کالیبره کنید.
استفاده از نرمافزار تطبیق رنگ
چند کمپانی وجود دارند که برنامههای نرمافزاری برای تطبیق رنگ ارائه میدهند. بعضی از این برنامهها پولی هستند و بعضی دیگر متن باز و رایگان هستند. همهی این برنامهها به شما پالتهای رنگی (Color (Swatches متنوعی را ارائه میدهند که با آنها میتوانید هر رنگی را با هم تطبیق دهید. این برنامهها پالتهای بیپایانی را ارائه میدهند و به تضمین خروجی رنگی دقیق شما کمک میکنند.
سازماندهی پالتهای رنگی
اگر از معادل عددی رنگی اطلاع دارید، میتوانید پالت آن را در فایلی قرار دهید تا بعدا راحتتر بتوانید از آن استفاده کنید. این فایلها را میتوان برای مشتریان بعدی و الهامگیری از طرحهایی که باید طراحی کنید، حتما بکار خواهند آمد. شمارهی ICC (کد رنگی بینالمللی) را در پشت هر کدام از این پالتها ثبت کنید تا بعدا نسخهی خروجی آن را بهراحتی داشته باشید. بسیاری از متخصصان طراحی کتابهای پالتهای رنگی کاملی را میخرند و به آنها رجوع میکنند.
نمونهی چاپی بگیرید
درجهبندی نمایشگرهایتان و استفاده از نرمافزار تطبیق رنگ دو راه عالی برای تضمین خروجی رنگی دقیق هستند، اما انحراف رنگی هنوز میان ماشینآلات برندهای مختلف وجود دارد. تنها راه این است که میتوان با نسخهای از نمونهای چاپی تضمین خروجی رنگی دقیق داشته باشید. معمولا برای دریافت چنین نمونههای چاپی باید هزینهی خاصی به شرکت چاپی پرداخت، اما این هزینه ارزش کسب اطمینان از خروجی درست رنگها هنگام چاپ را دارد. این کار را باید همچون بیمهنامهای تلقی کرد. تضمین خروجی رنگی دقیق مرحلهای در فرایند چاپی است که نمیتوان آن را نادیده انگاشت و از آن صرفنظر کرد. مشتریان برای حفظ شاخصههای آرم و علائم برند خود و شرکتهای چاپی هم بهمنظور اجتناب از هدر رفتن پول و وقت به سمت استفاده از نمونههای چاپی سوق پیدا میکنند.
درباره این سایت